天主教喇沙會張振興伉儷書院
天主教喇沙會張振興伉儷書院

活動及消息

劍擊友誼賽

2022-10-05 返回上一頁
10月5日是本校教師專業發展日,同時間,正加緊訓練的劍擊隊員也把握難得的學校假期,到友校嶺南衡怡紀念中學出席共同訓練及友誼賽。

是次的聯校訓練,既加強地區學校的連繫、擴展學生的人際網絡和視野外,亦有助兩校選手共同為即將於10月中旬舉行的學界賽事積極備戰,切磋交流。經過是次活動,同學亦有深刻感受:

4A 李文碩: ”It was a wonderful experience for me to play epee with friends in LHYMSS. In this competition, I made a good connection with the school fencers over there and made some good friends. It's a great opportunity to learn different skills in different people. It also made me improve myself in epee and train new skills to compete all other competition. I wish I can visit LHYMSS again and play epee with friends over there.”

4B 趙浪豪: 「這次活動令我非常難忘,不僅可以在友校跟不同的面孔訓練和 交流,更多的是可以感受不同學校的劍擊氛圍,大家都非常努力,目標明確,令我感受尤其深刻。」

本校將繼續為學生帶來不同的聯校活動,期望以此開闊學生眼界,亦令學生在疫情之下,仍能充實身心,有益發展。

#張振興 CGHC

返回上一頁